Tyck till om gymnasieval.vaxjo.se

Vi behöver dina svar och åsikter för att utvärdera och i framtiden förbättra vår webbplats!

Gymnasieval.vaxjo.se lanserades hösten 2020 och ersatte den tidigare tryckta gymnasiekatalogen som Växjö kommun skickat ut. Ett halvår och ett gymnasieval senare är det dags för oss att utvärdera webbplatsen med hjälp av er elever och vårdnadshavare.

Om enkäten

Enkäten tar cirka 10 minuter att fylla i och alla svar är helt anonyma. Frågorna handlar bland annat om hur ofta du besökt webbplats, vilken plattform du använt, hur du tycker den funkar rent tekniskt och vad du tycker om innehållet.

Varför ska jag delta i enkäten?

Syftet med gymnasieval.vaxjo.se är att kommande gymnasieelever och vårdnadshavare ska få en bred och informativ bild av Växjö kommuns tre gymnasieskolor och deras program. Webbplatsen ska framförallt också underlätta och besvara frågor och funderingar som kan finnas inför valet av gymnasieprogram.

Genom att svara på enkäten och ge feedback hjälper ni oss att rätta till eventuella felaktigheter och även utveckla webbplatsen så att upplevelsen blir ännu bättre för er och kommande elever.

Tack på förhand!

1. Jag är * (obligatorisk)
1. Jag är

2. Hur många gånger har du besökt gymnasieval.vaxjo.se? * (obligatorisk)
2. Hur många gånger har du besökt gymnasieval.vaxjo.se?

3. Vilken plattform har du använt när du besökt gymnasieval.vaxjo.se? * (obligatorisk)
3. Vilken plattform har du använt när du besökt gymnasieval.vaxjo.se?

Vad tycker du om följande påståenden:
4. Jag tycker webbplatsen är enkel att navigera och hitta på. * (obligatorisk)
4. Jag tycker webbplatsen är enkel att navigera och hitta på.

5. Jag tycker att webbplatsen laddar snabbt och det går snabbt att klicka sig runt. * (obligatorisk)

6. Jag tycker att texterna på webbplatsen är informativa och lätta att förstå * (obligatorisk)
6. Jag tycker att texterna på webbplatsen är informativa och lätta att förstå

7. Jag tycker att filmerna på webbplatsen är ett bra komplement till textinformationen * (obligatorisk)