• Start

Dessutom erbjuder vi

Våra tre kommunala gymnasieskolor erbjuder något för alla. Vi har lärare med hög kompetens, bibliotek, trygga miljöer, idrotthallar, kuratorer, speciallärare-, pedagoger, studie- och yrkervägledare, skolpsykolog-, sköterska-, läkare, café och reception samt egna laboratoriesalar och skolrestauranger. Välkomna!

På våra skolor får du:

• Ett brett utbud av ämnen och kurser genom att våra skolor samverkar.
  • Behöriga lärare med hög kompetens, erfarenhet och stort engagemang för dig som elev.
  • Ett unikt utbud av språkkurser: flera kurser i engelska, kurser i franska, italienska, latin, spanska och tyska, samt kurser i flera olika modersmål.
  • Många och specialinriktade datakurser.
  • Musiktillägg – för dig med stort musikintresse.
  • Internationella utbyten med ungdomar i många länder.
  • Studie- och yrkesvägledare som är inriktade mot just ditt program och som kan vägleda dig i din studie- och framtidsplanering.
  • En väl fungerande elevhälsa, bestående av skolsköterskor, skolläkare, kuratorer, skolpsykolog, speciallärare och specialpedagoger som hjälper dig att må bra under din studietid.
  • Specialpedagoger som ger dig stöd för att du ska klara ditt skolarbete bättre.
  • Välutrustade ämnesinstitutioner, anpassade efter branschens krav och önskemål.
  • Stora, moderna bibliotek med kompetent personal.
  • Fri skollunch på våra egna skolrestauranger.
  • Cafeterior där du kan fika och träffa kompisar.
  • Teater- och musikföreställningar.
  • Certifikat både som Teknikcollege och som Vård- och omsorgscollege.
  • Stort fokus på entreprenörskap och UF-företagande.

Dessutom får du givetvis tillgång till ett personligt digitalt verktyg anpassat för dina studier.